Sherlock Holmes

Szerző: Woofer on 2010.01.12. 17:28

Iron man vaspáncél nélkül. Ennyiben ki is merül... normális esetben megvárnám, amíg valaki a trailere alá teszi a Brokeback mountain zenéjét és csak akkor poszotolnám poénként. Nekem valahogy az egész filmből egy magyarázat hiányzott egyedül. Flashback szerűen, akciófilmhez illően mindig megkaptuk nagy dózisokban a nyomozás állását, semmi nem maradt elvarratlan, viszont Holmes és Watson kapcsolatának a bővebb magyarázatára mégis a homály jótékony leple vetül. Egyértelműen homoszexuális, olyannyira, hogy a legtöbb civódó jelenetüknél csak vigyorogtam, mint a tejbetök. Még jó, hogy sötét volt. 

Holmes kétségbeesetten próbálja megakadályozni barátja esküvőjét aki ezzel el is költözik közös otthonukból. A szituáció szinte üvöltött egy szerelmi vallomásért a végére, főleg, hogy a két karakter női ellenpárja elég felejthető szerepet kap csak. A fókusz kőkeményen a férfiakon van.

Valahol olvastam, hogy a szerzői jogok birtokosa nem volt elégedett a meleg vonulattal, ami állítólag a második részre bontakozott volna ki jobban. Szerintem emiatt nemes egyszerűséggel kivágták azt, de azzal már nem foglalkoztak, hogy a rá utaló egyéb jeleket is eltüntessék a forgatókönyből. Persze az is lehet, hogy RD jr az életben is olyan, mint a filmjeiben, ezért poénkodik ilyesmivel:

"Holmes Watson are two men who happen to be roommates, wrestle a lot and share a bed. It's bad-ass."

Persze kíváncsi vagyok heteró véleményekre is, előfordulhat, hogy csak "beleláttam" mindezt, mert bele akartam látni. Tény, hogy az egész filmet a két férfi kapcsolata viszi a hátán, szóval felteszem a kérdést: Szerintetek is ott lebegett végig a levegőben egy el nem csattant csók kettőjük közt? :)

 

4 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://woof.blog.hu/api/trackback/id/tr241666969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

davidsharp 2010.01.12. 21:59:00

Szinte biztos a meleg áthallás. Nem véletlen tiltakoztak az eredeti mű jogörökösei.

antigocsi · http://emigrante.freeblog.hu/ 2010.01.15. 00:23:53

hát, nekem mint heteró pasinak is gyanúsak ezek a nagy párosok, mint Serlock és Holmes... ööö. izé, Watson, aztán mint Batman és Robin, Stan és Pan, Bob és Bobek meg a többi ilyen

Woofer · http://woof.blog.hu/ 2010.01.15. 07:49:30

Fején találtad a szöget :) A régi golden-age Batman képregényekben Batman és Robin egy ágyban aludtak!
www.bigozine2.com/features08/TZbatman.html
:)
De manapság már van a világnak saját meleg szuperhős párja is Apollo és Midnighter személyében. Egyszer majd mesélek róluk is!

davidsharp 2010.01.17. 23:42:13

Én este néztem a TV-ben a Nagy Sándorról szóló filmet. Csak háttérnek ment, nem is nagyon érdekelt, de az a jelenet, amikor a gyerekkori barátja, (Hefaisztion?), elbúcsúzik tőle a nászéjszaka előtt. Húúúú, na arra felkaptam a fejem! :-)
süti beállítások módosítása