Szerző: Woofer on 2010.04.03. 10:03

7 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://woof.blog.hu/api/trackback/id/tr221891401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mexx 2010.04.03. 11:29:48

Ez mekkora :D És milyen igaza van, wáháhá

Woofer · http://woof.blog.hu/ 2010.04.03. 12:34:13

@Mexx: Gondoltam már csak az ünnepi hangulat miatt is kirakom :)

magnifique42 2010.04.03. 15:03:01

annak ellenére, hogy semmilyen valláshoz nem tartozom, nem szeretem a vallással viccelődést... (tudom, mint csak interpretáció kérdése, de akkoris!)

Woofer · http://woof.blog.hu/ 2010.04.03. 17:31:18

@magnifique42: Igen, vékony jég. Én vallásos vagyok, bár mostanában ha a hit és az ateizmus felelne meg a heteró- és a homoszexualitásnak, akkor bi-nek vallanám magam. Nekem ez még simán belefér, főleg hogy utálom, amikor a hittel és a bibliával példálózva valami szörnyszülötteknek állítanak be minket.

Monogon · http://circle.freeblog.hu/ 2010.04.09. 06:39:35

:D:D:D:D
Ez nagyon bejött, kifejezetten emelte reggelem fényét... még a napkelte előtt :)
Fel is jegyeztem az antiszektás pólófeliratok közé.
Kérdés: vallásos vagy és a mesekönyv plusz a 10 darab ezer évvel ezelőtti szabály és kapcsolódó fenyegetésgyűjtemény, vagy egyfajta szándék okozta (isten?) kontrollált/szabad létezésben plusz elmúlás/lélek/újraszületés hiszel?

Woofer · http://woof.blog.hu/ 2010.04.09. 21:43:48

HUh, elolvastam párszor a kérdésed és azt hiszem értem is már...
A vallásosságomról annyit, hogy evangélikus vagyok. Ha katolikus hitben nevelnek már rég ateista lennék, de a protestáns vallás valahogy mindig pont megfelelt. Kicsi korom óta járattak hittanra és egy gyerek ugye a legvadabb mesét is elhiszi ha egy felnőtt szájából hallja. Nem volt gondom a hitemmel sokáig. Szerettem a lelkészeinket is, jártam ifjúsági órákra, táborokba. Erősen természettudományos beállítottságú vagyok és egy idő után úgy kezdtem kezelni a problémás részeket, pl a teremtéstörténetet, hogy az egy szép mese, de miért ne teremthette volna (indukálhatta volna) Isten magát az evolúciót mondjuk? Még mindig hittem egy felsőbb hatalomban, azaz nem valami földönkívüli beavatkozásként tekintettem erre. Továbbra sem volt gondom a vallásommal. A protestáns vallások elég nagy szabadságot adnak az embernek ahhoz, hogy ne érezze magát határok közé szorítva és hülyére véve.
A vallásomban először akkor inogtam meg, amikor a pápa homofób karácsonyi beszéde után viszont hallottam ugyan ezt egy evangélikus lelkész szájából is. A régi lelkészeink nyugdíjba mentek, az újakkal nincs kapcsolatom. Csak nagyobb ünnepekkor mentem templomba és egyre jobban zavart hogy folyton ugyan azt a prédikációt hallom évről évre.
Szeretnék hinni. Abban hogy van lélek, van túlvilág, érdemes jónak lenni, mert elnyered a jutalmad... de egyre nehezebb.

defalla 2010.04.09. 22:03:12

Nézzétek el nekem, hogy "pogány" létemre hozzászólok. "Szeretnék hinni. Abban hogy van lélek, van túlvilág, érdemes jónak lenni, mert elnyered a jutalmad... de egyre nehezebb. " Nem könnyű tiszta szívvel élni. De jó tükörbe nézni. Olyan kevés kell hozzá, Woofer, Monogon, Magnifique42, Ti is tudjátok ezt mind! Szerintem ahhoz hogy hinni tudj, nem szükséges papot/prédikációt/miegyebet hallgatnod. Örök optimista vagyok, valami apróságot mindig tudok találni minden kellemetlenségben. De az is lehet, hogy már értelmes sem vagyok, mert normális biztosan nem :)
A pápa (fehér ruhás mókusnak titulálta valaki a tavalyi újévi beszéde után)
beszéde(i) pedig annyira nem tudnak lekötni, mint a politikusok ígéretei. Elgondolkodtam egy pillanatig, hogy arról is eszmét cserélnek a Vatikánban mostanság, hogy a cölibátust megszüntetik. S rögtön felvetődött bennem a kérdés: ha nősülhetnek a katolikus papok is, attól kevesebb lesz a katolikus papok részéről a szexuális molesztálás?
süti beállítások módosítása